مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه
تاریخ دفاع : 1392/06/31
اساتید راهنما : دکتر فضل الله یزدانی
اساتید مشاور :
اساتید داور : دکتر غضنفرپور-دکتر مریم تدین
مشاهده سایر پایان نامه های عباس حضرتی
چکیده تحقیق حاضر به منظور بررسی وضعیت ارزشیابی در نظام یادگیری الکترونیکی در مدارس هوشمند شهر اصفهان در سال تحصیلی 92-91 صورت گرفته است. به همین منظور یک نمونه 159 نفری از معلمان شهر اصفهان از طریق نمونه گیری تصادفی منطم انتخاب گردید و پرسشنامه تحقیق(57 سوالی) روی آنها اجرا گردید. پایایی پرسشنامه تحقیق با روش آلفای کرانباخ 992/0 به دست آمد و داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و نتایج نشان داد که میزان ارزشیابی تکوینی از یادگیری الکترونیکی به طور معناداری بیشتر از متوسط می باشد. بنابراین فرضیه تحقیق مبنی بر اینکه میزان ارزشیابی تکوینی از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است، تایید می شود و نتیجه گرفته می شود که میزان ارزشیابی تکوینی از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است. همچنین میزان ارزشیابی مستمر از یادگیری الکترونیکی به طور معناداری بیشتر از متوسط می باشد. بنابراین فرضیه تحقیق مبنی بر اینکه میزان ارزشیابی مستمر از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است، تایید می شود و نتیجه گرفته می شود که میزان ارزشیابی مستمر از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است. همچنین میزان ارزشیابی تراکمی از یادگیری الکترونیکی به طور معناداری بیشتر از متوسط می باشد. بنابراین فرضیه تحقیق مبنی بر اینکه میزان ارزشیابی تراکمی از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است، تایید می شود و نتیجه گرفته می شود که میزان ارزشیابی تراکمی از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است. نتایج تحلیل شاخص های ارزشیابی تکوینی،مستمر و تراکمی نشان داد که تمام شاخص های ارزشیابی تکوینی از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است، تایید می شود و نتیجه گرفته می شود که میزان شاخص های ارزشیابی تکوینی مستمر و تراکمی از یادگیری الکترونیکی بیشتر از متوسط است. ولی ارزشیابی فرگیران نظام یادگیری الکترونیکی از طریق آزمون های اینترنتی به طور معناداری بیشتر از متوسط نمی باشد. کلیدواژه: ارزشیابی ، نظام یادگیری الکترونیکی ، مدارس هوشمند ، اصفهان.